6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Tak mi to nedalo a taky jsem se otestovala. Trčím doma s chcípem a nespolupracuje služební mail (aneb jak pracovat zadarmo: pořídit si chcípa a plnit pracovní povinnosti z postele).
Ale to jsem odbočila. Mám plný počet! Některé otázky mi nepřišly jednoduché, ale šly mi vydedukovat. Třeba ten žalm, jak už tu někdo psal. Tam mi pomohl přesně ten film, o kterém se psalo v řešení. Je to jediný důvod, proč o tomto žalmu vím a tuším, jaká tam jsou slova. A houby s octem ... nevím, nakolik mi pomohlo, že jste tu psaly že to je houba s octem. O posměšných výrocích nevím, ale věděla jsem, že mu ji podali a to stačilo. Někde jsem si byla jistá (např. desatero) a někde jsem prostě odhadovala, co se nejvíc blíží tmu, co vím, ale výsledek byl potěšující. Na ateistku, která má Kristova léta sice za sebou, ale ne tak moc. Však se moji rodiče snažili. Považují to za základ kulturního vzdělání. Pokusím se, aby na tom byly děti podobně. Zatím jsme u toho, že děti vědí, že ten Ježíšek, jehož narození oslavujeme na Vánoce je ten samý, který je v kostelech na kříži a někteří lidé věří, že byl boží syn. A na Velikonoce se nejdřív truchlí nad jeho smrtí a pak jásá nad zmrtvýchvstáním Poněkud nám situaci komplikuje, že chceme, aby věřili, že Ježíšek nosí dárky, ale na božského tatínka nevěříme, ale zatím to prošlo. Zatím se nám povedlo vyhnout všem vánočním filmům, ze kterých by vyplynulo, že to tak není. A vynechat kapitoly v knížkách. To byste nevěřili, v kolika dětských knihách ničí víru v Ježíška! Eh, to jsem zase odbočila.
Ale zpět k původnímu témat: Co všechno mám vlastně děti naučit jako rodič, co ho škola nenaučí? Jak zjistím, co je v učivu a co ne? Osnovy koneckonců nejsou! Dám jim do života nějaký základ a přístup do knihovny, ale musím hlídat, co vlastně škola všechno neprobere? S náboženstvím počítám. A to nejen s křesťanstvím, protože je důležité aspoň trochu tušit i o těch ostatních. Člověk pak lépe rozumí lidem kolem sebe, když tuší, čemu věří.
Literaturu snad nějak proberou, ale co hudba a vůbec ostatní umění? Nějaké základy se probraly v hudební a výtvarné výchově, ale byly to žalostné drobky. Chjo. A já si nepřijdu zrovna kompetentní učit tohle. Nějak se s tím poperem.
Ale to jsem odbočila. Mám plný počet! Některé otázky mi nepřišly jednoduché, ale šly mi vydedukovat. Třeba ten žalm, jak už tu někdo psal. Tam mi pomohl přesně ten film, o kterém se psalo v řešení. Je to jediný důvod, proč o tomto žalmu vím a tuším, jaká tam jsou slova. A houby s octem ... nevím, nakolik mi pomohlo, že jste tu psaly že to je houba s octem. O posměšných výrocích nevím, ale věděla jsem, že mu ji podali a to stačilo. Někde jsem si byla jistá (např. desatero) a někde jsem prostě odhadovala, co se nejvíc blíží tmu, co vím, ale výsledek byl potěšující. Na ateistku, která má Kristova léta sice za sebou, ale ne tak moc. Však se moji rodiče snažili. Považují to za základ kulturního vzdělání. Pokusím se, aby na tom byly děti podobně. Zatím jsme u toho, že děti vědí, že ten Ježíšek, jehož narození oslavujeme na Vánoce je ten samý, který je v kostelech na kříži a někteří lidé věří, že byl boží syn. A na Velikonoce se nejdřív truchlí nad jeho smrtí a pak jásá nad zmrtvýchvstáním Poněkud nám situaci komplikuje, že chceme, aby věřili, že Ježíšek nosí dárky, ale na božského tatínka nevěříme, ale zatím to prošlo. Zatím se nám povedlo vyhnout všem vánočním filmům, ze kterých by vyplynulo, že to tak není. A vynechat kapitoly v knížkách. To byste nevěřili, v kolika dětských knihách ničí víru v Ježíška! Eh, to jsem zase odbočila.
Ale zpět k původnímu témat: Co všechno mám vlastně děti naučit jako rodič, co ho škola nenaučí? Jak zjistím, co je v učivu a co ne? Osnovy koneckonců nejsou! Dám jim do života nějaký základ a přístup do knihovny, ale musím hlídat, co vlastně škola všechno neprobere? S náboženstvím počítám. A to nejen s křesťanstvím, protože je důležité aspoň trochu tušit i o těch ostatních. Člověk pak lépe rozumí lidem kolem sebe, když tuší, čemu věří.
Literaturu snad nějak proberou, ale co hudba a vůbec ostatní umění? Nějaké základy se probraly v hudební a výtvarné výchově, ale byly to žalostné drobky. Chjo. A já si nepřijdu zrovna kompetentní učit tohle. Nějak se s tím poperem.
Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Domnívám se, že ten test psal někdo, kdo se neumí přesně česky vyjádřit.
Protože v češtině znamená "houby s octem" ve dvacátém i jednadvacátém století doslova NIC nebo zamítnutí,takže u té otázky mělo být správně napsáno, kdo dostal houbu s octem.
Tvůrci testu chtěli být vtipní, ale otázka 4: ""Dostaneš tak akorát houby s octem!" Ze které známé biblické scény se do češtiny dostalo toto rčení?" - je po všech těch Samsonech, Goliáších, Kainech a dalších jednoduchých věcech velice zavádějící. Odpovědí může být i C, neboť Mojžíš nepochodil...
A k češtině ještě přidám něco navíc, je to známé již z totáče a ukazuje to bohatost našeho jazyka
:
1. kdo, co..................nominativ
2. koho čeho...............genitiv
3. komu, čemu............dativ
4. koho, co................akuzativ
5. Oslovujeme.............vokativ
6. o kom, čem.............lokál
7. s kým, čím..............instrumentál
8. kdo s koho...............korytativ
9. koho, jak................buzerativ
10. koho, kam.............delimitativ
11. kdo, koho..............likvidativ
12. jak na koho............intrikativ
13. komu, co...............podmazativ
14. co za co................korupcionál
15. jak komu...............protekcionál
16. kdo s kým..............kopulativ
17. co na co................prezervativ
18. komu, kam.............vlezativ
19. s kým, na čem.........takytiv
20. kdo, koho, jak.........mordativ
21. kdo, jak.................suicidativ
22. kdo, s kým, za kolik...prostitutiv
Protože v češtině znamená "houby s octem" ve dvacátém i jednadvacátém století doslova NIC nebo zamítnutí,takže u té otázky mělo být správně napsáno, kdo dostal houbu s octem.
Tvůrci testu chtěli být vtipní, ale otázka 4: ""Dostaneš tak akorát houby s octem!" Ze které známé biblické scény se do češtiny dostalo toto rčení?" - je po všech těch Samsonech, Goliáších, Kainech a dalších jednoduchých věcech velice zavádějící. Odpovědí může být i C, neboť Mojžíš nepochodil...
A k češtině ještě přidám něco navíc, je to známé již z totáče a ukazuje to bohatost našeho jazyka


1. kdo, co..................nominativ
2. koho čeho...............genitiv
3. komu, čemu............dativ
4. koho, co................akuzativ
5. Oslovujeme.............vokativ
6. o kom, čem.............lokál
7. s kým, čím..............instrumentál
8. kdo s koho...............korytativ
9. koho, jak................buzerativ
10. koho, kam.............delimitativ
11. kdo, koho..............likvidativ
12. jak na koho............intrikativ
13. komu, co...............podmazativ
14. co za co................korupcionál
15. jak komu...............protekcionál
16. kdo s kým..............kopulativ
17. co na co................prezervativ
18. komu, kam.............vlezativ
19. s kým, na čem.........takytiv
20. kdo, koho, jak.........mordativ
21. kdo, jak.................suicidativ
22. kdo, s kým, za kolik...prostitutiv

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Jejdááá, potěšilas starýho člověka, ten už jsem hodně dlouho neslyšela.




Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Karakal, máš dvě možnosti - buď budeš pečlivě zkoumat, co mají děti v učebnicích a denně s nima pracovat, nebo vedle školy zavedeš svou výchovu. Což si myslím bude váš případ, jak jsem mohla vypozorovat. Já nevěděla, co mají v učebnicích, ale věděla jsem, co by měli znát a co bych byla ráda, kdyby znali. No a tím jsme se zabývali doma a na skautu a tak podobně. Pokud jsme se snad duplovali se školou, nic se nestalo

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Karakal, časem jsem naprosto ztratila přehled, co škola zmateně probírá, protože učitelé se dokázali měnit i během roku a nová úča to vždycky probírala jinak, lépe atd. A tak jsem spoustu věcí nalejvala do dětí mimochodem při návštěvách muzeí, hradů, kostelů, výstav, při koukání na filmy a tak. Prostě jsem s nimi o všem mluvila a vysvětlovala. Nemusíš se na to nijak soustředit, stačí jen občas někam zajít a popovídat si s nimi o tom. Posléze jsem zjistila, že tyhle všeobecné znalosti mají celkem nadprůměrné, protože v současné době se v rodinách s dětma nemluví, leda o tom, co ve škole, co chtějí k večeři a na co se budeme večer dívat v televizi. Když mi jedna maminka znechuceně vyprávěla, že dítě chtělo jet na výlet na zámek a ona se jí tak dlouho oráveně ptala, jestli chce, až s tím děcko přestalo otravovat, pochopila jsem (a nebyla to žádná socka, možná měla vyšší vzdělání než já). Prostě moje děti znají méně akvaparků a podobných parků, zato asi byly na víc hradech. Třeba moje neteře nikdy nebyly v kostele. Prý na co? No proto, že to je součást architektury.
Takže to neřeš. prostě to do nich budeš po kouskách sypat a ono to vyplyne.
Takže to neřeš. prostě to do nich budeš po kouskách sypat a ono to vyplyne.

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
A kolik tady dáte bodů? http://www.biblehrou.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nebo tady: http://www.bibleweb.cz/test-znalosti/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdo si nevěří, je tu i jedena stránka dětských kvízů: http://www.biblickehriste.cz/php/quiz.php" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Neberte mě vážně, dělám si legraci. Věřící nejsem, do kostela nechodím.
Nebo tady: http://www.bibleweb.cz/test-znalosti/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdo si nevěří, je tu i jedena stránka dětských kvízů: http://www.biblickehriste.cz/php/quiz.php" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S. Neberte mě vážně, dělám si legraci. Věřící nejsem, do kostela nechodím.
Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
karakal, ještě na jedno doporučuju dávat pozor - ona se někdy takzvaně "probere látka", což obnáší, že se naučí poučku a tak nějak "ví"..... starou belu ....
Aplégr kdysi přitáhl velmi kostrbatou definici Archimédova zákona, ale když jsem zasondovala, jestli ví, proč plave loď, tak neměla tušení! Píčelka se jaksi neobtěžovala vysvětlit dítkám, k čemu je ten zákon vlastně dobrý....
Aplégr kdysi přitáhl velmi kostrbatou definici Archimédova zákona, ale když jsem zasondovala, jestli ví, proč plave loď, tak neměla tušení! Píčelka se jaksi neobtěžovala vysvětlit dítkám, k čemu je ten zákon vlastně dobrý....

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Nee!
Přinutila jsem jí konečně otevřít takovou bezva encyklopedii pro odrostlejší dítka, kde bylo nejen, proč loď plave a letadlo lítá, ale spousta dalšího zajímavého.


Přinutila jsem jí konečně otevřít takovou bezva encyklopedii pro odrostlejší dítka, kde bylo nejen, proč loď plave a letadlo lítá, ale spousta dalšího zajímavého.

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
jó, dámy, hůl do vody ponořená vypadá jako nalomená, těleso ponořené do kapaliny...., a nakonec, ponocny bývá často nemocny. Já opravdu nevím, jak jsme odmaturovali(y), jak jsme se dostali(y) na VŠ a nakonec dokonce i pracovali(y) na národa roli dědičné, mnohdy dosud rádi(y), či neradi(y) i pracujeme dosud. Asi nám nic jiného nezbývá.
Náš otec, patriarcha, když nevěděl už co s námi, tak říkal že nás daj na ševce, no nedali.
Asi nezbývá nic jiného, než ty mladý votravovat a vzdělávat ï proti jejich nejlepšímu vědomí a přesvědčení.
S tím iškariotským to byla dobrá sranda, ale pak se někdo rozčiloval kvůli matice - to s tou čepicí bylo přímo skvělý, prej to bylo zavádějící, protože někdo by mohl ke kuželi připočítat i dno (jako k tý čepici).
Zdravím baba
Náš otec, patriarcha, když nevěděl už co s námi, tak říkal že nás daj na ševce, no nedali.
Asi nezbývá nic jiného, než ty mladý votravovat a vzdělávat ï proti jejich nejlepšímu vědomí a přesvědčení.
S tím iškariotským to byla dobrá sranda, ale pak se někdo rozčiloval kvůli matice - to s tou čepicí bylo přímo skvělý, prej to bylo zavádějící, protože někdo by mohl ke kuželi připočítat i dno (jako k tý čepici).
Zdravím baba
Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Já jsem si myslela podle toho, co říkali z Cermatu, že vypočítat se to mělo i s dnem a kdo myslel hlavou a vypočítal jen zadanou čepici, to měl špatně, protože prý nepochopil náznak a vzal to doopravdy. Oni fakt prej chtěli celý kužel a ne jen čepici.baba píše: pak se někdo rozčiloval kvůli matice - to s tou čepicí bylo přímo skvělý, prej to bylo zavádějící, protože někdo by mohl ke kuželi připočítat i dno (jako k tý čepici).
Zdravím baba
Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Baty, tak to je potom teda průšvih. A odradí to další děcka od matiky.
Pokud jde o toho Iškariotského, kdo nečetl Bibli, ale četl Mistra a Markétku, ten nezapomene. Děckám jsem to podstrčila někdy v pubertě, oba si knížku zamilovali, četli ji každý už několikrát (já taky pravidelně, ta ob dva-tři roky). Nejlepší dárek pro dcéru onehdy bylo zrovna toto, byla moc ráda, je to jedna z jejích nejoblíbenějších knih. Buduje si vlastní knihovničku, zatím je základem to, co nám nenápadně uzmula.
Ale pokud by šlo o Bibli, tu četla, stejně jako Korán, chtěla to poznat a udělat si jasno.
Pokud jde o toho Iškariotského, kdo nečetl Bibli, ale četl Mistra a Markétku, ten nezapomene. Děckám jsem to podstrčila někdy v pubertě, oba si knížku zamilovali, četli ji každý už několikrát (já taky pravidelně, ta ob dva-tři roky). Nejlepší dárek pro dcéru onehdy bylo zrovna toto, byla moc ráda, je to jedna z jejích nejoblíbenějších knih. Buduje si vlastní knihovničku, zatím je základem to, co nám nenápadně uzmula.

Re: 6.5.2015 Na řemeslo se nehodí...
Ale vždyť snad chtěli čepici. No, já se nedivím už ničemu, protože když jsem viděla toho tvora ze IV. cenové skupiny s fousama žlutejma od piva, tak mi to stačilo. On už tam není jako šéf, ale údajně tam pořád straší.
My old old people si pamatujeme dobu, kdy nám maturitní témata předčítali školním rozhlasem - a potili jsme to celé dopoledne.
Jak tak sleduji novosti dňa, tak musím konstatovat, že Rpuť zaválela v Neviditelnym Pesovi, detektivní pátrání po zmizelých čtvernožcích na dalekém severu snad už skončilo jejich nalezením, moc bych jim to všem přála, držíme všechny palce, tlapky a drápy.
My old old people si pamatujeme dobu, kdy nám maturitní témata předčítali školním rozhlasem - a potili jsme to celé dopoledne.
Jak tak sleduji novosti dňa, tak musím konstatovat, že Rpuť zaválela v Neviditelnym Pesovi, detektivní pátrání po zmizelých čtvernožcích na dalekém severu snad už skončilo jejich nalezením, moc bych jim to všem přála, držíme všechny palce, tlapky a drápy.