tosca píše:
To mi připomělo, jak nám paní učitelka v červnu na schůzce rodičů kladla na srdce, ať ty (budoucí) prvňáčky hlavně nic neučíme předem
Teda, prý když se zeptají, tak jim můžeme říct, co to je za písmeno, nemusíme jim to tajit až do září.
Ach jo, to je podle mne ale špatný přístup, ta učitelka by se měla umět poprat s tím, že jí přijdou děti na různé úrovni znalostí. Ono se to s trouchou štěstí postupně trochu srovná, ale mezitím ty co umí víc už mají školu na háku a to se těžko napravuje. My máme teď obrovský problém s výběrou školy pro Rysíka. 6 mu bude v lednu, takže do školy bude nastupovat v šesti a půl. Nebýt toho, že grafomotorické schopnosti podědil po mně (ale momentálně na tom sám od sebe intenzivně pracuje) a je lednový, takže dostat ho do školy by byla potíž, mohl být ve škole klidně už teď. Sice je pořád rád, když mu Čtyřlístek přečtu já, ale v podstatě si v něm je schopen číst sám (čte Rysince). Dokáže napsat v tiskacích písmenech krátký text na pohled. Vypadá to strašně, ale přečíst to jde. Počítá bez problémů do sta a učí se pracovat s většími číslovkami. Sčítá přes desítku, občas to zvládne i vejš, ale dá mu to práci. Odčítá zhruba stejně. Ví jak to udělat, když chce něco vynásobit a prsty mu nestačí, chápe princip násobení a některé malé násobky si pamatuje (3x3 je devět, kdo bručí je medvěd). Nevykazuje vyloženě známky nějaké geniality, to rozhodně ne, je prostě chytrej, zvídavej a rád se ptá. A má tatínka učitele fyziky
takže se někdy ve třech letech dozvěděl, co je to impaktní kráter a pamatuje si to, umí planety sluneční soustavy a doma si stěžuje, že paní učitelka ve školce mu tam cpe Pluto, když ten přece není planeta (a podobné další hovadiny). A tohle vrhnu do běžné školy? Vrhnu, protože na soukromou nemáme a ono to ani pak není nijak růžové. Takže teď celé dny zkoumám informace o základních školách v Praze a je mi z toho smutno. Teď jsme našli jednu nadějnou, má den otevřených dveří v listopadu. BTW, chceme se zároveň i stěhovat, takže to řešíme najednou. Byt vybíráme podle školy.
Ad co se učí/neučí ve školkách. V té naší se třeba i učí počítat do deseti, ale prý existuje školka, kde se nejen neučí tohle, ale dokonce odtud vycházejí děti, co nerozeznávají ani barvy. Je to teda agentura JPP.
Ad angličtina od první třídy. Samozřejmě nevím, jak je to na všech školách, ale pokud vím, tak v první a druhé třídě se řeší pouze mluvená angličtina. Jak se to píše, se děti dozvědí až v té třetí třídě. A v téhle podobě je to podle mne v pořádku, to už děti dobře vědí, jak se čte česky, když se jim do toho začne motat, že některá písmenka se čtou všelijak. Ten odlišný zápis to může usnadnit, ale zase ruština se podle mne může víc motat v té mluvené podobě, některé věci se dost podobají. Nevím, ruštinu jsem už dost zapomněla, měla jsem ji jen tři roky na základce, pak byl převrat a němčina.
Omlouvám se za dlouhý text, ale mně se o tom v poslední době i zdá