Tak to se obávám, že by mi dělalo problém... Ono aspoň ze začátku jsem měla ten hřejivý pocit, že auto v autoškole má ty pedály dvakrát, a když něco zvrtám já, instruktor to zachráníHana Williamson píše: a dostane povoleni k rizeni s tim, ze muze jezdit jen ve dne a v doprovodu majitele ridicaku. Takze se tady skoro kazdy naucil ridit od clena rodiny nebo kamaradu.
5.2.2014 Môj vodičák.
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
- Vave
- žabí královna/král
- Příspěvky: 5777
- Registrován: 11.10.2005 8:14:30 0
- Bydliště: Netřebice u Nymburka
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Tak takovou sílu a odvahu, abych opustila auto s nevrlým instruktorem, jsem v sobě nikdy nenašla. Do autoškoly jsem chodila jako do mučírny a z autoškoly plačky, naprosto udeptaná a se sebevědomím hluboko pod nulou. Obdivuju vás, dámy. Dneska bych se asi už dokázala vzepřít taky, ale tenkrát jsem to ke své škodě nedokázala.
- Beda
- žabí královna/král
- Příspěvky: 12302
- Registrován: 03.10.2006 12:37:24 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Hanko, no to je nádherné autíčko!!!! ale na rozdíl od Dede bych ho asi řídit nechtěla ... a vy jste taky krásníHana Williamson píše: No, a ja jsem se naucila jezdit v tomhle aute: http://hanaw.rajce.idnes.cz/moje_prvni_ ... untain.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrysler Newport, rok 1973 nebo 1974, osmivalec, neuveritelne velky.
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Dede, ty neznáš Verenku na živo . Ona je úžasná vypravěčka, když čtu její příspěvky, okamžitě se mi vybaví její hlas (jako u většiny zdejších přispěvatelů) a intonace a pohyby. Její příběhy jsou navíc velmi lidské - já z ní cítím to velké srdce. Pcháá - kdepak Markovič !Dede píše:Verenko, ty fakt musíš víc psát! Já skoro slyším markoviče, jak tuhle historku vypráví na jevišti:)))
- Beda
- žabí královna/král
- Příspěvky: 12302
- Registrován: 03.10.2006 12:37:24 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
docela koukám, kolik lidí si tady dělalo řidičák "pozdě", dejme tomu po 30-ce ... nějak jsem skoro předpokládala, že když řidičák člověk může dostat v 18-ti, tak si ho v tu dobu taky udělá ... já (my) jsem ho dělala na gymplu tuším ve třeťáku a bylo to nějak napůl v rámci školy - teorii jsme absolvovali ve škole, až jízdy pak s instruktorem... o to byla celá autoškola levnější
nejdřív jsme byli na trenažeru a to byla bžunda a já byla věčně ve škarpě - nevím proč... sice jsem nešla do autoškoly s tím, už umím řídit, ale párkrát jsem už s autem jela, na lesních cestičkách ještě v Bratislavě s naším Trabantíkem... hm, v Bratislavě - stěhovali jsme se v sedmičce, to mi bylo 13, tak vlastně byl otec docela voraz, když mě nechal řídit v nějakých 12-ti ... a jednou jako mrňavá i na silnici - to když jsme Trabantíka na Vysočině tak trochu "utopili" ve velké louži a nešlo nastartovat... přestože jsem o dva roky mladší než ségra, za volant jsem šla s instruktáží já a otec šel ven tlačit - rozjela jsem to v pohodě ... řekla bych, že jsem k tomu měla bližší přístup (dokonce i technicky ), tak nějak přirozený a uvolněný, učila jsem se to snadno, stejně jako např. i všechny sporty - ségra byla taková celá "kožená, stažená, křečovitá"
první ježdění pak bylo na parkovišti - nejdřív vůbec rozjet se a zastavit... na palubní desce stál takovej hranolek na užší podstavě a ten nesměl spadnout , docela dobrá škola, uměli jsme to všichni opravdu plynule... pak couvání a takový blbiny, no a pak už na silnici - podotýkám, bylo to v Hradci a okolí, třeba sharka by mohla posoudit rozdíl mezi Prahou a Hradcem, je obrovský, obdivuju ty, kteří se učili jezdit v Praze ve vnitřním městě... já jela úplně první jízdu ven z města, po takové celkem široké silnici kamsi do nějaké vesnice, tak aby to s cestou zpátky dalo tu vyučovací hodinu... dál už si to tak nějak nepamatuju, jenom vím že jsem párkrát ještě jela s tátou naším autem navíc (už vůbec nevím, co to tehdy bylo) po opravdu mrňavých okreskách, aby nás nikdo nechytil - největší problém jsem měla s odhadem na pravou stranu, pořád jsem se cpala do středu vozovky, měla jsem pocit že už jsem skoro v příkopě... no, tyhle věci se ale zlepší a usadí až při normálním ježdění
zkoušky - no, bála jsem se víc než u maturity asi týden předtím ... teda před jízdou myslím, testy byly v pohodě, nějak mi to přišlo všechno docela logický, tak se mi to učilo dobře, křižovatky byla moje libůstka, ty jsem řešila ráda a s chutí ... jízda byla po městě a zvládla jsem to celkem asi dobře, i když v jednom místě mě ten náš kantor zachránil před kiksem - vidím to jako dnes, dojížděli jsme ke křižovatce (přesně vím dodnes které) a asi nějak vycítil, že prostě pojedu pořád dál, tak takovým klidným hlasem pomalu pravil: "tady si dojedeme na ty světla" - a já si až v tu chvíli všimla, že svítěj semafory ... mohla jsem vyletět jako raketa
vím jak mě po autoškole v provozu poprvé překvapilo auto s posilovačem brzd, to jsem vyhodnotila jako úžasnou věc - a když mi cestou z kopce dolů na volnoběh chcípnul motor, myslela jsem že prošlápnu pedál až skrz podlahu na zem, a stejně to moc nebrzdilo ... posilovač řízení jsem si poprvé zkusila asi před půl rokem - jsem zvyklá točit volantem plnou silou a strašně mě to zaskočilo, jak stačí lehounce otočit, takže jsem měla tendenci zatáčky "přetáčet"... ale to by se ztratilo při řízení asi za chviličku, na dobrý se vždycky zvyká snadno - uf když si vzpomenu, jak vestoje když člověk potřeboval otočit kola, to byl doslova kulturistický výkon
jo, ale neumím moc parkovat v řade souběžně s chodníkem ... tehdy jsem se to nějak naučila, ale do krve mi to nepřešlo - ale i dnes to zvládnu líp než dcerka, která přitom ale jezdí docela dost... jednou mi takhle po n-tém pokusu vztekle vylezla z auta a hystericky na mě řvala, ať si tam zajedu sama ... no, zajela jsem
nejdřív jsme byli na trenažeru a to byla bžunda a já byla věčně ve škarpě - nevím proč... sice jsem nešla do autoškoly s tím, už umím řídit, ale párkrát jsem už s autem jela, na lesních cestičkách ještě v Bratislavě s naším Trabantíkem... hm, v Bratislavě - stěhovali jsme se v sedmičce, to mi bylo 13, tak vlastně byl otec docela voraz, když mě nechal řídit v nějakých 12-ti ... a jednou jako mrňavá i na silnici - to když jsme Trabantíka na Vysočině tak trochu "utopili" ve velké louži a nešlo nastartovat... přestože jsem o dva roky mladší než ségra, za volant jsem šla s instruktáží já a otec šel ven tlačit - rozjela jsem to v pohodě ... řekla bych, že jsem k tomu měla bližší přístup (dokonce i technicky ), tak nějak přirozený a uvolněný, učila jsem se to snadno, stejně jako např. i všechny sporty - ségra byla taková celá "kožená, stažená, křečovitá"
první ježdění pak bylo na parkovišti - nejdřív vůbec rozjet se a zastavit... na palubní desce stál takovej hranolek na užší podstavě a ten nesměl spadnout , docela dobrá škola, uměli jsme to všichni opravdu plynule... pak couvání a takový blbiny, no a pak už na silnici - podotýkám, bylo to v Hradci a okolí, třeba sharka by mohla posoudit rozdíl mezi Prahou a Hradcem, je obrovský, obdivuju ty, kteří se učili jezdit v Praze ve vnitřním městě... já jela úplně první jízdu ven z města, po takové celkem široké silnici kamsi do nějaké vesnice, tak aby to s cestou zpátky dalo tu vyučovací hodinu... dál už si to tak nějak nepamatuju, jenom vím že jsem párkrát ještě jela s tátou naším autem navíc (už vůbec nevím, co to tehdy bylo) po opravdu mrňavých okreskách, aby nás nikdo nechytil - největší problém jsem měla s odhadem na pravou stranu, pořád jsem se cpala do středu vozovky, měla jsem pocit že už jsem skoro v příkopě... no, tyhle věci se ale zlepší a usadí až při normálním ježdění
zkoušky - no, bála jsem se víc než u maturity asi týden předtím ... teda před jízdou myslím, testy byly v pohodě, nějak mi to přišlo všechno docela logický, tak se mi to učilo dobře, křižovatky byla moje libůstka, ty jsem řešila ráda a s chutí ... jízda byla po městě a zvládla jsem to celkem asi dobře, i když v jednom místě mě ten náš kantor zachránil před kiksem - vidím to jako dnes, dojížděli jsme ke křižovatce (přesně vím dodnes které) a asi nějak vycítil, že prostě pojedu pořád dál, tak takovým klidným hlasem pomalu pravil: "tady si dojedeme na ty světla" - a já si až v tu chvíli všimla, že svítěj semafory ... mohla jsem vyletět jako raketa
vím jak mě po autoškole v provozu poprvé překvapilo auto s posilovačem brzd, to jsem vyhodnotila jako úžasnou věc - a když mi cestou z kopce dolů na volnoběh chcípnul motor, myslela jsem že prošlápnu pedál až skrz podlahu na zem, a stejně to moc nebrzdilo ... posilovač řízení jsem si poprvé zkusila asi před půl rokem - jsem zvyklá točit volantem plnou silou a strašně mě to zaskočilo, jak stačí lehounce otočit, takže jsem měla tendenci zatáčky "přetáčet"... ale to by se ztratilo při řízení asi za chviličku, na dobrý se vždycky zvyká snadno - uf když si vzpomenu, jak vestoje když člověk potřeboval otočit kola, to byl doslova kulturistický výkon
jo, ale neumím moc parkovat v řade souběžně s chodníkem ... tehdy jsem se to nějak naučila, ale do krve mi to nepřešlo - ale i dnes to zvládnu líp než dcerka, která přitom ale jezdí docela dost... jednou mi takhle po n-tém pokusu vztekle vylezla z auta a hystericky na mě řvala, ať si tam zajedu sama ... no, zajela jsem
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Největší auto, které jsem řídila bylo BMW 740 a to jsem měla fakt nahnáno, aby mi nemrklo kuří oko, když šlapu na plyn.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_7_Series_(E38" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_7_Series_(E38" onclick="window.open(this.href);return false;)
- sharka.68
- žabí královna/král
- Příspěvky: 9416
- Registrován: 12.08.2010 6:56:19 0
- Bydliště: Perníkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Rpuť píše:I já jsem jednou opustila vozidlo autoškoly. Ten blbec mi cukal volantem vždycky, když měl dojem, že nejedu správně. Když mi ovšem v levotočivé zatáčce otočil volantem doprava, tak jsem toho měla dost. Takže jsem za sebou zabouchla dvířka.
A navíc ještě koktal!
Jedeme takhle od Klárova, přejedeme most a pak náměstí, na křižovatce zelená a najednou ten trouba povídá: "Brbrbrbrbr..."- Co se mu zas nelíbí, říkala jsem si, propletla se mezi chodci, objela autobus a vlítla do Kaprovky, kde to konečně dořek: "Brzdi!"
a kvůli tomu točení volantem jsem mu z toho auta odešla ... a už se nevrátila..až o několik let později.... jsme netušila,že měl bráchu
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Verenčino povídání si užívám jako vždy. Prosvítá jím leccos trnitého a těžkého, ale Verenka to umí podat s nadhledem a vtipem. Taky se mi vybavilo několik příhod z autoškoly...
Lika
zviretnik.lika@gmail.com mobil 705 237 678
zviretnik.lika@gmail.com mobil 705 237 678
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Co se týče velikosti aut:
Já jsem měla pocit, že čím menší tím lepší, takže moje první dvě - Oltcit a Fiátek - byly opravdu malý. Ale protože Bimbo na druhou stranu čím starší tím větší auto, vzhledem k tomu, že já rodinné auto vždycky podědila a on si koupil nové, jezdila jsem postupně s Formanem, Renaultem Nevada, což je opravdu hodně velkej kombík, Renaultem Espace sice jen párkrát, ale k srdci mi nepřirostl. S tím hovadem, co jsi koupil teď, teda nikdá nepojedu, to vím zcela určitě, leda na poušti 100 km okolo žádné auto
Já jsem měla pocit, že čím menší tím lepší, takže moje první dvě - Oltcit a Fiátek - byly opravdu malý. Ale protože Bimbo na druhou stranu čím starší tím větší auto, vzhledem k tomu, že já rodinné auto vždycky podědila a on si koupil nové, jezdila jsem postupně s Formanem, Renaultem Nevada, což je opravdu hodně velkej kombík, Renaultem Espace sice jen párkrát, ale k srdci mi nepřirostl. S tím hovadem, co jsi koupil teď, teda nikdá nepojedu, to vím zcela určitě, leda na poušti 100 km okolo žádné auto
- ri
- žabí královna/král
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.03.2007 8:41:57 0
- Bydliště: Sovenice, Nymbursko
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Bedo v Hradci? žes chtěla projet rovně k Donu v odbočovacím pruhu? To chce každý
Já dělala autoškolu v Havířově. Tam celkem není co zvorat, takže moje první jízda "naživo" byla do Ostravy .
Dlouho jsem jezdila v Hradci, do Prahy umím, ale jen v nouzi nejvyšší a raději tam, kde nejsou tramvaje. To je taky nápad, vlak ve městě
Ve velkých městech se jezdí líp, než na venkově. Jsou tam jízdní pruhy, semafory, značky, parkoviště a velká většina řidičů umí pravidla a navíc je dodržuje. V divočině platí právo rychlejšího, většího a panuje tu všeobecná pohoda. Třeba:
Za jízdy se netelefonuje - tak zastav. To nevadí, že v nepřehledné zatáčce, dyk tu skoro nikdo nejezdí.
Potřebuješ si skočit do trafiky? Zastav si co nejblíž. To nevadí, že blokuješ křižovatku, však voni počkaj.
Potkal jsi Karla? Opovaž se pokračovat, aniž bys s ním prohodil pár přátelských slov. Ale zastavte svá auta tak, abyste se mohli dobře bavit z okénka do okénka a nemuseli na sebe řvát, není to zdravé. Však voni počkaj.
Auto se samo bojí. Nikdy ho nenech na silnici stát daleko od toho zaparkovaného na protější straně. Nic už neprojede? Však voni počkaj.
Nebrzdi a jeď. Když spadneš do příkopu, kámoš má traktor a vytáhne tě. Když tam spadnul ten, co jel proti, určitě má taky kámoše s traktorem.
Autoškola? Na co? Od desíti jezdím s traktorem, auto zmáknu taky
Ale už to začínám taky zvládat
Já dělala autoškolu v Havířově. Tam celkem není co zvorat, takže moje první jízda "naživo" byla do Ostravy .
Dlouho jsem jezdila v Hradci, do Prahy umím, ale jen v nouzi nejvyšší a raději tam, kde nejsou tramvaje. To je taky nápad, vlak ve městě
Ve velkých městech se jezdí líp, než na venkově. Jsou tam jízdní pruhy, semafory, značky, parkoviště a velká většina řidičů umí pravidla a navíc je dodržuje. V divočině platí právo rychlejšího, většího a panuje tu všeobecná pohoda. Třeba:
Za jízdy se netelefonuje - tak zastav. To nevadí, že v nepřehledné zatáčce, dyk tu skoro nikdo nejezdí.
Potřebuješ si skočit do trafiky? Zastav si co nejblíž. To nevadí, že blokuješ křižovatku, však voni počkaj.
Potkal jsi Karla? Opovaž se pokračovat, aniž bys s ním prohodil pár přátelských slov. Ale zastavte svá auta tak, abyste se mohli dobře bavit z okénka do okénka a nemuseli na sebe řvát, není to zdravé. Však voni počkaj.
Auto se samo bojí. Nikdy ho nenech na silnici stát daleko od toho zaparkovaného na protější straně. Nic už neprojede? Však voni počkaj.
Nebrzdi a jeď. Když spadneš do příkopu, kámoš má traktor a vytáhne tě. Když tam spadnul ten, co jel proti, určitě má taky kámoše s traktorem.
Autoškola? Na co? Od desíti jezdím s traktorem, auto zmáknu taky
Ale už to začínám taky zvládat
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Milá Ri, protože se u nás vždycky říkalo, že nymburák a navíc nymburák s kloboučkem je ten nejhorší řidič, znám. Zejména ty dva kecající chlapy z otevřených dveří do otevřených dveří, auta zaparkovaná proti sobě, dveře otevřené přímo do mého boku....
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
ri: Vlak ve městě? To my tady občas míváme, viz http://brno.idnes.cz/obrazem-na-strojir ... 7_brno_dmk" onclick="window.open(this.href);return false; a http://www.youtube.com/watch?v=DbGFiuXvpS0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
milé dámy, jsem ráda, že jsem počkala, až budu sama se čtením...čaj taky nemám. po přečtení "Auto se samo bojí" nastalo toto Verenka, díky! píšeš skvěle a téma je mému srdci velice blízké řidičák jsem si nadělila čerstvě k jubilejním narozkám a opravdu to stálo za to . pracovali jsme na tom s instruktorem od dubna do prosince, protože moje výjimečné nenadání pro tuto činnost muselo být nejprve obroušeno, ohlazeno a vyloveny a následně rozvinuty ty nepatrné kousky schopnosti naučit se ovládat plechového tvora. všude nahlas chválím učitele a celou AŠ, o níž jsme s naším bezpečákem začali razit hlášku, že tam naučí řídit i sektorový nábytek. nezažila jsem člověka s takovou trpělivostí, byť moje jízda " středovou čáru pod paži a jedem!" " na krajnici je kočka, brzdím, z 80 na 30" " na výpadovce na Olomouc 40, za sebou svitu kamionů", z toho musel být někdy na Chocholouška. ale dali jsme to! na rozloučenou po zkouškách ( jízdy na pátý pokus) mi řekl svatou pravdu: a teď vás čeká to nejtěžší - budete jezdit. ale byly i humorné momenty: třeba když bylo jednou, už na konci jízdy, skoro tma, listopad, odbočujeme doleva z vedlejší na hlavní. po hlavní si to štrachá cyklista, kolo Ukrajina, na hlavě čepice, na rámu brašna. "tak jeď, ty starý lišáku, jeď, ať tady nečekám, než peklo zamrzne", brblám si nahlas. cyklista přejel, my jsme odbočili a učitel s klidem poznamenal " jo, to strýcovi večer řeknu, že je lišák, to bude rád". zaječela jsem " ježišku, bydlí tady vůbec někdo, koho vy neznáte?" Holice jsou malý město, děl učitel s klidem
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
slečna Lukrécie má můj čím dál větší obdiv to je ale potvůrka huňatáA ještě malé OT.
Lukrécie dnes zajela čumákem napřed do nějakého hnoje . Půl kočky měla pokryté černozeleným bahnem a sama sobě děsně smrděla rybinou. Mě teda taky. Tak jsem jí ani nepolitovala a rovnou utřela hadrem.
Doma jsem jí zkoušela vykoupat, ale dosáhla jsem jen toho, že bláto jsem na ní zředila, takže odkapávalo rychleji
Ale už je skoro suchá, tak se snad nechá okartáčovat
- P I T R Ý S K O V Á
- žabí královna/král
- Příspěvky: 1014
- Registrován: 31.08.2007 0:48:59 0
- Bydliště: východ jihu Moravy
Re: 5.2.2014 Môj vodičák.
Můj řidičák byl vydán v r. 1978. Takže mi také bylo 30. Ono aut tehdy také nebylo tolik a řidiček ještě míň.
Do autoškoly jsem šla z hecu. Kolegové konstruktéři nám barvitě líčili, jak je ta autoškola příííšerně těžká. Ty testy!! Jízda na trenažéru a vůbec!! No nic pro ženské. Cože??? Tak jsme si tři-čtyři kolegyně řekly, že my jim tedy ukážeme. Nakonec jsem v úmyslu, vytmavit to kamarádům, zůstala sama.
Auto jsme neměli a ani jsem netušila, kdy se nám podaří ho získat (manžel byl, celkem, proti). Ale tu autoškolu jsem prostě musela mít. Vyplnila jsem přihlášku a dostavila se na první hodinu. Už v ten okamžik jsem věděla, že to bude hitparáda na čtvrt roku. Učitel byl stejně starý jak my a srandy kopec. Akorát ten trenažér nebyl tak akorát. Prostě, byl už tak „jetý“, že značky splývaly s podkladem. Tak jsem jich pár přehlédla. Instruktor z trenažéru (manžel učitelky za ZŠ, se kterou jsme se srdečně nesnášely) byl velice jízlivý a to byl jediný nepříjemný moment z celé výuky. Řekla bych, že břeclavská autoškola byla, na tehdejší dobu, velice dobře vybavena. Už tehdy jsme měli projekci dopravních situací a značek. První jízdu jsme měli na výborně vybaveném dětském dopravním hřišti (mém budoucím pracovišti). Věčná škoda, že ho nechali zaniknout. Velká plocha s vyasfaltovanými cestami a světelně řízenými křižovatkami (v době, kdy v Bvi ani jeden semafor nebyl!!). Také učebna na hřišti byla s promítáním a k testíkům děti používaly knoflíky, které jim, na světelné tabuli, zobrazovaly kladné a záporné body.
Co mě v autoškole nejvíc bavilo, byly ty obávané stovkové testy. Ovládala jsem je tak, že jsem kterýkoli udělala na plný počet bodů za 5-7min. Ale, fakt, jsem se podivovala, proč na „B“ potřebuji vědět, jak vysoko jsou koncová světla u náklaďáku. Všechno jsem si dokázala vyvodit, jen ty koncovky jsem musela našprtat.
Vám to nic neřekne, ale při závěrečných testech mi přes rameno nahlížel sám velký a obávaný Čechlovský, šéf DI. A bylo to za plných a za těch 7 min. Odpolední jízdy jsem zahajovala a tak jsem netušila, jaká zrada číhá. Den před tím dostala škola nové Š105. A u nich byl menší volant, než u těch starých 100 a 1000. A my je nestačili vyzkoušet. Vyjela jsem z parkoviště a.... částečně přejela do protisměru. Vysvětlili jsme si to a, protože jsem všechny křižovatky, provoz, couvání a parkování zvládla už bez závad, zapomenul na ten neblahý start a já řidičák dostala. Však jsme řidičáky večer, celá třída, parádně v Rotundě oslavili.
Za dva roky jsem nastoupila na dopravní středisko, jako referentka BESIPu. Nejkrásnější práce (kromě prvních let na DK), jakou jsem dělala. Ale, jak to tam dopadlo, to už je zase jiná kapitola.
Do autoškoly jsem šla z hecu. Kolegové konstruktéři nám barvitě líčili, jak je ta autoškola příííšerně těžká. Ty testy!! Jízda na trenažéru a vůbec!! No nic pro ženské. Cože??? Tak jsme si tři-čtyři kolegyně řekly, že my jim tedy ukážeme. Nakonec jsem v úmyslu, vytmavit to kamarádům, zůstala sama.
Auto jsme neměli a ani jsem netušila, kdy se nám podaří ho získat (manžel byl, celkem, proti). Ale tu autoškolu jsem prostě musela mít. Vyplnila jsem přihlášku a dostavila se na první hodinu. Už v ten okamžik jsem věděla, že to bude hitparáda na čtvrt roku. Učitel byl stejně starý jak my a srandy kopec. Akorát ten trenažér nebyl tak akorát. Prostě, byl už tak „jetý“, že značky splývaly s podkladem. Tak jsem jich pár přehlédla. Instruktor z trenažéru (manžel učitelky za ZŠ, se kterou jsme se srdečně nesnášely) byl velice jízlivý a to byl jediný nepříjemný moment z celé výuky. Řekla bych, že břeclavská autoškola byla, na tehdejší dobu, velice dobře vybavena. Už tehdy jsme měli projekci dopravních situací a značek. První jízdu jsme měli na výborně vybaveném dětském dopravním hřišti (mém budoucím pracovišti). Věčná škoda, že ho nechali zaniknout. Velká plocha s vyasfaltovanými cestami a světelně řízenými křižovatkami (v době, kdy v Bvi ani jeden semafor nebyl!!). Také učebna na hřišti byla s promítáním a k testíkům děti používaly knoflíky, které jim, na světelné tabuli, zobrazovaly kladné a záporné body.
Co mě v autoškole nejvíc bavilo, byly ty obávané stovkové testy. Ovládala jsem je tak, že jsem kterýkoli udělala na plný počet bodů za 5-7min. Ale, fakt, jsem se podivovala, proč na „B“ potřebuji vědět, jak vysoko jsou koncová světla u náklaďáku. Všechno jsem si dokázala vyvodit, jen ty koncovky jsem musela našprtat.
Vám to nic neřekne, ale při závěrečných testech mi přes rameno nahlížel sám velký a obávaný Čechlovský, šéf DI. A bylo to za plných a za těch 7 min. Odpolední jízdy jsem zahajovala a tak jsem netušila, jaká zrada číhá. Den před tím dostala škola nové Š105. A u nich byl menší volant, než u těch starých 100 a 1000. A my je nestačili vyzkoušet. Vyjela jsem z parkoviště a.... částečně přejela do protisměru. Vysvětlili jsme si to a, protože jsem všechny křižovatky, provoz, couvání a parkování zvládla už bez závad, zapomenul na ten neblahý start a já řidičák dostala. Však jsme řidičáky večer, celá třída, parádně v Rotundě oslavili.
Za dva roky jsem nastoupila na dopravní středisko, jako referentka BESIPu. Nejkrásnější práce (kromě prvních let na DK), jakou jsem dělala. Ale, jak to tam dopadlo, to už je zase jiná kapitola.